Przejdź do głównej zawartości

Gruszkowe Love

Wilgotne, bardzo aromatyczne ciasto czekoladowo – migdałowe z gruszkami i rodzynkami, oblane czekoladową polewą… po prostu rozpływające się w ustach.
Kiedy zobaczyłam je w ubiegłym sezonie chciałam je zrobić, ale nie było to widocznie tak wielkie pożądanie, jakie obudziło się we mnie kupując gruszki na wtorkowym bazarku…
Uwielbiam soczyste, żółte okrąglutkie gruszki, pamiętam ich smak z dzieciństwa, kiedy w sadzie u babci, cioć rosły i można było je jeść prosto z drzewa… bezcenne! :)

ciasto czekoladowo, migdałowo, guszkowe


Zanim przystąpimy do wykonania ciasta musimy przygotować gruszki. 5 dorodnych okazów myjemy i wydrążamy gniazda nasienne, nie uszkadzając przy tym ogonków. Ja użyłam specjalnego narzędzia do usuwania gniazd, włożyłam je od spodu do ¾ wysokości gruszki i delikatnie wykręciłam środek.

W garnku (takim w którym zmieścimy nasze gruszki) zagotowujemy:

  •   1 litr wody
  •  1 szklankę cukru
  •  sok z 1 cytryny
  • 3 łyżki likieru barmańskiego amaretto
  •  1 gwiazdkę anyżu,
  • 5 goździków

Wkładamy do wywaru gruszki ze skórką i gotujemy ok. 7 minut (jeśli gruszki są mniej dojrzałe można wydłużyć czas gotowania do 10 minut).
Po tym czasie gruszki wyjmujemy i osuszamy.
Rozgrzać piekarnik do 180 stopni C.
Przygotowujemy ciasto czekoladowe:

  • 100g mączki migdałowej
  • 20 g maki pszennej
  • 5 jaj w temp. pokojowej
  • 120 g masła (wyjąć z lodówki na godzinę przed przystąpieniem do pieczenia)
  • 150g czekolady 48% kakao (rozpuścić w kąpieli wodnej)
  • 50 ml likieru barmańskiego Amaretto
  • 100g rodzynek
  • 1 łyżka kakao
  • 100g cukru pudru
Do rozpuszczonej czekolady od razu dodać likier, wymieszać na gładki krem. Masło utrzeć z cukrem pudrem dodać po jednym jajku i miksować do uzyskania gładkiej konsystencji, dodać czekoladę (ma być ciepła) i miksować do połączenia. Wymieszać mąki i kakao, dodać delikatnie do masy czekoladowej.
Przelać kilka łyżek masy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia (tylko spód) o średnicy 20 cm. Rozlać równomiernie, następnie dać połowę rodzynek, postawić gruszki ogonkami do góry jak najbliżej środka tortownicy. Wylać resztę ciasta (lejemy do środka, ciasto samo rozleje się na boki) delikatnie potrząsnąć tortownicą, uważając aby gruszki się nie przewróciły, dodać resztę rodzynek. Wstawić ciasto do piekarnika, skręcić temperaturę do 170 stopni C i piec 40 – 50 minut do suchego patyczka.
Wyjąć z pieca, ostudzić, schłodzić przez noc w lodówce. Można ciasto oblać dowolna polewą, u mnie jest to biała czekolada i wiórka czekoladowe. 


Podawać solo, lub z lodami waniliowymi.
Biorąc do ust pierwszy kęs ciasta można czuć się jakby się jadło makowiec, to sprawa migdałów i likieru, w tym cieście nie ma jednak ani grama maku :) 

Smacznego :)

Inspiracja: Moje Wypieki  

Komentarze

  1. Wygląda niesamowicie efektownie z całymi owocami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się bałam tych gruszek, ale wyszło całkiem fajnie :) dziękuję :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia