Przejdź do głównej zawartości

Szybkie pierniczki lukrowane z olejem rzepakowym

To już moja ostatnia propozycja w tym roku na pierniczki.
Zapraszam na pierniczki bez leżakownia.
Sa mięciutkie zaraz po upieczeniu a po kilku minutach lekko chrupiące, jak ciasteczka :)
Pyszne po prostu idealne na ostatnia chwilę :) Można też zapakować pierniczki w ozdobne folijki i podarować w prezencie ukochanej osobie.
Przepis znalazłam w starym zeszycie mamy, ale widziałam kilka podobnych w internecie. Ja dodaję do ciasta jeszcze amoniak, który nadaje pierniczkom kruchości.


Składniki na około 100 pierniczków:

  • 600 g mąki pszennej
  • 200 g mąki żytniej 
  • 4 jajka
  • 260g cukru pudru 
  • 3 łyżki oleju rzepakowego
  • 200g masła (roztopić i wystudzić)
  • 200g miodu sztucznego
  • 2 opakowania po 40g przyprawy do piernika
  • 1/4 łyżeczki mielonego imbiru, curry, pieprzu czarnego
  • 2 gwiazdki anyżu (rozetrzeć w moździerzu na pył)
  • 3 ziela angielskie (rozetrzeć w moździerzu na pył)
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka amoniaku



Wszystkie składniki wsypać do miski, wyrobić ciasto. Będzie dość rzadkie, ale po kilku minutach stężeje. Nie należy dodawać mąki, bo dużo daje się na podsypywanie. Odrywać z ciasta po kawałku i wałkować na grubość 4 mm wycinać kształty i piec ułożone na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w niewielkich odstępach, w temperaturze 180ºC przez około 8 - 10 minut. Dekorować wedle uznania lukrem królewskim.



Przepis bierze udział w konkursie:

„BLOGERZY ODKRYWAJĄ WALORY OLEJU RZEPAKOWEGO”

Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3 i dlatego używam go w mojej kuchni. Dbam o zdrowie mojej rodziny i chcę chronić ją przed chorobami takimi jak zwał serca, rak, czy problemy ze stawami, z jakimi sama się borykam, tym bardziej chcąc być zdrowsza patrze na to, co spożywam, i czym częstuje moją rodzinę i najbliższych. Codzienna dieta jak również tryb życia jaki prowadzimy sprawia, że idziemy przez życie uśmiechnięci. Dobrze wiecie, ze w mojej kuchni wiele produktów, to własne przetwory, warzywa i owoce z ogrodu i sadu mamy. Olej dodany do ciasta nadaje mu jedwabistości więc często wzbogacam ciasta tym składnikiem, bo lubię, kiedy struktura ciasta jest puszysta i delikatna. Na półkach sklepowych jest szeroki wybór olejów rzepakowych  rożnych firm i marek, myślę, ze nie jest to istotne z jakiej firmy się go używa, ale żeby w ogóle go używać no i żeby nam smakował. A używam go nie tylko do smażenia, pieczenia, ale również do marynat czy sałatek. Jak widzicie, gdzie nie spojrzeć, to olej:)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia