Przejdź do głównej zawartości

Letni torcik w środku zimy;)

Zima, zima..
A mi się już zwyczajnie znudziła:)
Truskaweczkę?
Jeśli tak to zapraszam na wspaniały torcik:)

sernik na zimno z truskawką i gruszką


Ponieważ nie mam wpływu na to ile jeszcze ta zima zamierza u nas sobie mrozić, postanowiłam pomóc jej dokonać wyboru, i upiekłam torcik z truskawkami:) 

 

Wcale nie mrożonymi:) 
Może ją wystraszyłam, i sobie szybciej pójdzie?

sernik na zimno z truskawką i gruszką

Bałwankowi torcik się podobał:) Chciał nawet skubnąć kawałeczek, ale mu się łapki gdzieś zapodziały;) Za to nosek miał niecodzienny, bo z nasiona Katalpy:)
 
 
sernik na zimno z truskawką i gruszką


Co prawda truskawki na torciku są, nie takie soczyste, czerwcowe, jak nasze polskie truskawki, ale truskawki:) 
Smak... hmmm, nie będę mówić jaki, ale moja wyobraźnia zadziałała, i wyobraziłam sobie, że smakują jak TE:))) 
Torcik lekki (wagowo), smaczny i bardzo kaloryczny!
Mnie to nie przeszkadza, ale sami dokonacie wyboru, czy zrobić tak jak podam w przepisie, czy coś zamienić na coś lżejszego:) A da się, i wyjdzie mniej kalorycznie o 12%:)


sernik na zimno z truskawką i gruszką



 Tortownica 22 cm

 Potrzebujemy:

  • 3 jajka
  • 3 łyżki mąki
  • 3 łyżki cukru kryształu
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia 

  • 400 ml. śmietany 30%
  • 4 czubate łyżki cukru pudru
  • 2 łyżeczki żelatyny (rozpuścić w 1/4 szklanki wrzątku i wystudzić) 
  • 4 szt truskawek (giganty;))
  • 1 słoiczek domowych gruszek w syropie (można zastąpić puszką kupnych)

 
sernik na zimno z truskawką i gruszką


Wykonanie:

Galaretki rozpuścić w 800 ml wrzącej wody i wystudzić.

Upiec biszkopt zgodnie z przepisem patrzTU
Wystudzić.

Śmietanę ubić z cukrem, pod koniec ubijania dodać rozpuszczoną żelatynę. Masę od razu przelać na zimny biszkopt. Wyrównać powierzchnię. 
Truskawki pokroić w plasterki i poukładać na około tortownicy. W środku wbić truskawkę z szypułką. Gruszki pokroić na plasterki i ułożyć pomiędzy truskawkami. Całość zalać tężejąca galaretką. Wstawić na całą noc do lodówki.




sernik na zimno z truskawką i gruszką






 Smacznego:)






Komentarze

  1. Mam nadzieję, że torcik odgoni ten śnieg. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) też taką właśnie mam nadzieję:) Lubię zimę, ale zza okna, a nie jak wpadam w poślizg:( zdecydowanie wolę 40 stopni na plus, niż jeden mały minus:)

      Usuń
  2. Też taki muszę zrobić (widziałam truskawki w sklepie:D ) i razem przegonimy zimę! Bo za dużo tego już:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Truskawki w smaku trochę jak trawa, ale pachną truskawkowo, i od razu się cieplej robi:)

      Usuń
  3. mam nadzieję, że przestraszyłaś ta paskudną zimę truskawkami:) hihihi
    a torcik boski! już mi tęskno do lata!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zobaczymy czy mi sie uda:) póki co jej nadal zima:(

      Usuń
  4. Poproszę kawałeczek!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie te nasze polskie truskaweczki są lepsze, ale raz na jakiś czas, czyli góra trzy razy do roku kupuje takie trawiaste na poprawę humoru:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ...ale smakowicie wygląda ;d

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia