Przejdź do głównej zawartości

Galaretka z owocami








Lato, na polu ukrop, a dzieci się bawią... A skoro na przyjęciu, i to właśnie dla dzieci to deserek obowiązkowy!
Tylko jak tu zrobić zimny orzeźwiający deser na 20 osób, gdy ma się jedną lodówkę, w dodatku na dwóch pólkach znajduje się tort urodzinowy?
No cóż jest tylko jeden sposób:) no może dwa!;)
Jeden to lody, ale ja nie chciałam iść na łatwiznę kupując gotowe, a na domowe w zamrażalniku brakuje miejsca:( Zrobiłam więc galaretkę z owocami i bitą śmietaną. Powiecie, że to żadna nowość:) Oczywiście, że żadna nowość, ale bardzo często zapominamy o takich prostych szybkich daniach:) no i mimo wszystko trzeba w nie włożyć choć odrobinę pracy:)












Składniki na 20 literatek:

  • 2 galaretki truskawkowe
  • 2 galaretki pomarańczowe
  • 4 banany
  • 1kg arbuza ( na każda literatkę po dwie kulki)
  • 1 1/2 szkl mleka
  • 1 1/2 śnieżki
  • posypka do dekoracji

Galaretki rozpuścić w wodzie na każdy kolor użyć ok 700 ml. Pozostawić do ostygnięcia i schłodzić w lodowce najlepiej przez noc.
Tuz przed podaniem z arbuza wydrążyć kuleczki (specjalna łyżeczka do owoców), banany pokroić na plasterki w ilości 40 szt. Śnieżkę ubić na mleku na sztywną piankę. Przełożyć do szprycki cukierniczej. 
Do każdej literatki włożyć po jednej kulce arbuza i jednym plasterku banana. Następnie w miseczkach pokroić galaretki i przełożyć do literatek. położyć po kulce arbuza i wycisnąć fantazyjne rozetki na wierzchu nałożyć bananka i posypać posypką. Podawać natychmiast.



Smacznego:)

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Ja też:) Nie robiłam ich ładnych parę lat, bo sobie zwyczajnie zapomniałam:)

      Usuń
  2. świetny pomysł dla dużej liczby osób:) smacznie i efektownie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje bardzo:) Cieszę się, że Ci się spodobał:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Bardzo mi się podobają te kulki z arbuza, super orzeźwiające :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Tak! A wczoraj z córcią dokończyłyśmy giganta robiąc sobie deserek z samych kulek:) Pyszności:)

      Usuń
  4. Szybki,prosty, soczysty w sam raz dla dzieci:)i dla dorosłych też:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak:) Dla dorosłych też, bo żadna mama mu sie nie oparła:) Pozdrawiam i dziekuje za odwiedziny:)

      Usuń
  5. Dawno nie robiłam galaretki, kiedyś - gdy mieszkałam w akademiku to był najlepszy sposób na deser. piekarnika nie miałam, w kuchni pełno ludzi więc galaretkę mogłam zrobić na spokojnie u siebie w pokoju. Fajnie, że mi o niej przypomniałaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mieszkałam nigdy w akademiku, ale kiedy miałam lat naście nie było dnia bez galaretki i nieograniczonych ilości bitej śmietany właśnie snieżki:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Może i nie nowość, ale jaka pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł:) Pysznie wyglądająca dekoracja:)
    Szkoda ,że w najbliższym czasie nie ma żadnej okazji ,żebym mogła zrobić takie cudo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E- tam:) okazja nie jest potrzebna:) proporcje mozna zmniejszyc nawet na jedna porcje:)Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Jolus cudowna pogoda i cudowny deserek, wspaniale polaczenie,nic wiecej nie trzeba do szczęscia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Basiu:) Dzieciaczkom bardzo smakowało, bo chcieli dokładki:)

      Usuń
  9. No jak nie jak tak. Dzieci, lato i galaretki to się nie da inaczej, to buduje smaczne wspomnienia dzięcięcych zabaw w licznym towarzystwie. Sama pamiętam galaretki mojej mamy i z pewnością moim Dziobakom bedę je robić być może w wersji szybkiej ale podanej z miłością i owocami ma się rozumieć :) pozdrawiam ciepło kamila

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z Tobą. O takich łatwych deserkach bardzo często zapominamy. A przepis takie galaretki z bitą śmietaną są stare jak świat a mimo to zawsze smakują:) Dawniej były w każdej kawiarni, a teraz? Dawno takich deserów nie widziałam:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak masz rację Alinko:) Pamiętam jak z mężem jeszcze w czasach szkoły średniej chodziliśmy na takie deserki do "Ptysia":) To były czasy!!!:) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  11. lubię taką smakowitą prostotę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proste również może smakować nieziemsko:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. W prostocie siła. Smakowity deserek i na każdą okazję

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Tak właśnie jest:) dziękuję za komentarzyk:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. świetny pomysł ;) pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. It's awesome to pay a visit this web page and reading the views of all colleagues about this piece of writing, while I am also keen of getting experience.
    Also visit my site ... Top lawyers in Dubai

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia