Przejdź do głównej zawartości

Rzeszowiak

Fot. J. Augustyn







Może ktoś z Was zna nazwę tego ciasta? 

Ja niestety nie znam. 
U mnie w zeszycie figuruje jako:
Placek makowo - serowo - orzechowy


Jeśli jedliście kiedyś to ciacho to nie muszę Was przekonywać do jego smaku. Jest wilgotne i rozpływające się w ustach...
Cudowny smak!

Wczoraj trochę dużo popisałam więc dziś podam przepis i idę lulu, bo rano trzeba wstać. Nie tak wcześnie jak zwykle, ale wcześnie:)


Przepis oryginalny z mojego zeszytu

Warstwa makowa:
  • 20 dkg sparzonego  trzykrotnie zmielonego maku
  • 20 dkg cukru
  • 1-2 łyżki miodu
  • 4 jajka
  • 1/2 łyżki mąki pszennej
  • 1/2 łyżki bułki tartej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 dkg rodzynek (pominęłam tym razem)
  • 1 łyżka posiekanych orzechów

Wykonanie:
Żółtka utrzeć z cukrem, dodać miód i mak, mąkę z proszkiem, resztę składników i pianę. Delikatnie wymieszać i wylać na wyłożoną papierem pergaminowym formę do pieczenia o wymiarach 25x40 cm.

Warstwa serowa:
  • 1/2 kg sera białego zmielonego (użyłam tego z wiaderka na serniki)
  • 4 jajka
  • 12 dkg masła (roztopić i schłodzić)
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 20 dkg cukru pudru (dałam zwykły)
  • 3 dkg rodzynek (pominęłam)

Wykonanie:
Żółtka utrzeć z cukrem dodać zmielony ser, mąkę ziemniaczaną, chłodne masło, rodzynki i pianę z białek. Delikatnie wymieszać i wylać na warstwę makową.

Warstwa orzechowa:
  • 15 dkg orzechów
  • 4 jajka
  • 2 łyżki mąki
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 5 łyżek cukru pudru (dałam zwykły)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:
Z białek ubić pianę dodać cukier. Ubić i dodać żółtka i resztę składników. Delikatnie wymieszać i wylać na warstwę serową.

Piec 40 min w temp. 200 stopni C.

 Zrobić polewę:
  • 1/2 kostki margaryny
  • 3 łyżki kakao
  • 4 łyżki cukru
 Margarynę rozpuścić z cukrem i dodać kakao. Wystudzić i wylać na wystudzony placek.


Fot. J. Augustyn

Smacznego:)

Komentarze

  1. Kojarzy mi się z sernikiem Izaury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izaura ma ciemne kruche ciasto na spodzie i kruszonkę na wierzchu, więc to nie to:) Ale ją też bardzo lubimy:)

      Usuń
  2. Nie wiem, jak się nazywa, ale wygląda bardzo smakowicie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smakuje wyśmienicie! może to faktycznie nie istotne jaką nosi nazwę:)

      Usuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się, nieważne jak się nazywa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) może masz rację z tą nazwą:) ale ciekawi mnie to:)

      Usuń
  5. Mmm!!! Przepiękne ciasto! Baaaardzo kuszące!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak tak kuszące , że znów muszę je piec, bo dzieciaki wołają:)

      Usuń
  6. Musi być pyszne, bo ma mak, ser i orzechy;) Wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moje ulubione składniki na ciasta:) Uwielbiamy takie smaki:)

      Usuń
  7. Mak, ser i orzechy- co moze byc lepszego? taki warstwowiec zaspokoi kazdy glod na slodycze i usatysfakcjonuje kazdego smakosza...pozdrwiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak Basiu:) nie został po nim nawet okruszek!:)

      Usuń
  8. to mi się z jakimś sernikiem kojarzy.
    jest niebiańsko apetyczne!
    czy nazwa w tym wypadku jest ważna? xd

    OdpowiedzUsuń
  9. Co tam nazwa, wygląda obłędnie! I to się najbardziej liczy ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uznanie Basiu:)Super nowe image:)Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Nazwa nie jest ważna.
    Ważne że smakuje i pysznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Polecam do wypróbowania w tym smaku można się zakochać:)

      Usuń
  11. Ciasto wygląda bardzo smacznie ;)
    Nigdy takiego nie widziałam, ani nie jadłam.. Czas to zmienić ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że czas. Naprawdę jest wspaniałe!:)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Niestety to nie jest rzeszowiak:) Rzeszowiak jest na kruchym cieście i na tylko mak i ser, brakuje mu orzechów:) Ale też jest pycha:) Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. NA 100% ma orzechy.Twojemu brakuje tylko ciasta, więc różnica niewielka.

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Jeśli jeszcze go nie robiłaś. Zrób koniecznie! Zaskoczysz rodzinę:) Jest pyszny:)

      Usuń
  14. A czy to ważne jak się nazywa ? Ważne, że jest dobre i wygląda zachwycająco !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekłaś je Samantho? :) jeśli nie spróbuj, a jeśli tak to znasz smak. Jest wspaniały:) Nazwa faktycznie nie jest ważna może zostać taka jaka jest :) Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. seromak wzbogacony o orzechową warstwę :)
    jednak jak zwał tak zwał - wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Faktycznie nie ważna nazwa , ale smak Twojego ciasta.W wygląda tak ,że warto je zrobić samemu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Rzeczywista nazwa tego ciasta to; NIEBO W GĘBIE Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. hmmmm ciekawe to na pewno jest ciacho o nazwie "dla każdego coś dobrego" ja zjadła bym ten orzechowy wierzch i serowy środek :) a mak mój mąż chętnie by dokończył :) no i podzielny taki ;)

    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też mam przepis na to ciasto pod taką sama nazwa;makowo,serowo ,orzechowe .Bardzo polecam jest przepyszne !

    OdpowiedzUsuń
  20. Można go też nazwać seromakowiec orzechowy.To prawda co piszą poprzednicki nazwa nie ważna,najważniejsze,ze jest smaczny,po prostu "niebo w gębie",pozdrawiam Tereska

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny przepis, inne zresztą też są ciekawe :)
    Dodaję bloga do obserwowanych!

    OdpowiedzUsuń
  22. podobny do Rzeszowiaka tylko spod makowo-orzechowy uklada sie kupkami na przemian ;masa makowa i masa orzechowa j i na to masa serowa

    OdpowiedzUsuń
  23. rzeszowiak mowia na to ciasto

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witaj miły gościu :)
Dziękuje za odwiedziny :)
Jeśli masz pytanie do przepisu, zadaj je tutaj, a ja postaram się odpowiedzieć na nie w jak najkrótszym czasie.
Pozdrawiam,

Jola

Popularne posty z tego bloga

Sałatka z tortellini

Po kilku tygodniach milczenia na blogu, powracam z przepyszną sałatką z tortellini i pora. Bardzo szybka, łatwa i  nieco inna niż te które jadłam do tej pory. Polecam :)  Składniki na sporą porcję (ok. 8 - 10 osób)

Syrop z sosny

Pierwszy raz robię go sama. Pędy zbierałam w lesie z dala od szosy, i Wam radzę to samo, ponieważ nie wolno ich myć przed zasypaniem cukrem najlepiej, aby nie miały zanieczyszczeń.

Rolada serowa

Przepis na tą przystawkę otrzymałam od mojej sąsiadki Pani Bogusi:) Wspaniała przegryzka do piwka, ale też świetnie nadaje się na kanapki.

Jeżyna - konfitura, dżem...

 Tym razem za szkłem zamknęłam jeżynę.

Ciasto ala 3 - BIT na biszkopcie

Ciasto które znika tak samo szybko jak To Zanim zdążyłam się obejrzeć w blaszce ostał się jeden jedyny kawałek ten ze zdjęcia. Pomimo tego że nie ma pięknej fotki jest warte wypróbowania. dzieci były nim zachwycone. Polecam!    Na biszkopt: 4 jajka 6 łyżek cukru kryształu 3 łyżki mąki pszennej  1 łyżka mąki ziemniaczanej 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia